mielenterveyspalsta
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Oraalinen persoona

+2
Kelju
Tris
6 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Oraalinen persoona

Viesti  Tris Ti Tammi 19, 2010 11:40 pm

Olen oraalinen luonne ja jään koukkuun kaikkeen. Kun yksi riippuvuus paranee niin toinen pahenee. Pitäisikö tässä parantua oraalisuudesta vai löytää mahdollisimman harmittomia riippuvuuksia joihin jäädä kiinni?

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Kelju Ke Tammi 20, 2010 7:58 am

En osaa sanoa, mutta voin spekuloida.

Pitäisi löytää ns. "hyödyllisiä" harrastuksia. Moni on koukussa liikunnallisiin harrastuksiin. Ponnistelu ja hikoilu erittää elimistöön endorfiineja, jotka aiheuttavat mukavan olon. Toiset ovat koukussa extreme lajeihin, kun adrenaliini virtaa suonissa. Pitäisi vain löytää oma lajinsa.

Kulttuuriharrastuksiin on moni "koukussa". Olen ymmärtänyt, että sinulla on kirjallisuusharrastuksia ja luovuutta kirjoittaa runoja yms vaikka millä mitalla.

Vaikutat muutenkin aktiiviselta, joten luulisin, että jokin positiivinen "addiktio" löytyisi.
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Tris Ke Tammi 20, 2010 11:32 am

Urheilullista ei minusta saaa. Olen aina inhonnut tasapuolisesti kaikkia lajeja. Endorfiinit eivät ole vapautuneet rankassakaan harjoittelussa vaan olen ainoastaan vittuuntunut.

Runoja voisin alkaa kirjoittaa enemmän. Muttei se yksinään vie lääkehimoa.

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Kelju Ke Tammi 20, 2010 12:47 pm

Miten olisi ruuanlaitto yhdistettynä terveysintoiluun?

Loihtisit kaikenlaisia herkkuja, joita voisit sitten pistellä poskeesi ja tarjota muillekin. Kelju on Jamie Oliver fani ja teen aina joskus lempivaimolle jotain hyvää. Cool

https://www.youtube.com/watch?v=AmY3A_BzBWk&feature=fvw


Viimeinen muokkaaja, Kelju pvm Ke Tammi 20, 2010 1:14 pm, muokattu 2 kertaa (Raportin syy : Vaihdoin linkin.)
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Kelju Ke Tammi 20, 2010 1:13 pm

.
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  SL Ke Tammi 20, 2010 1:52 pm

Minä en taas usko, että elämän tuskaan on olemassa mitään lääkettä.

Sitä on vain kestettävä alusta loppuun - ja sitten se loppuu. That's the end.

SL

Viestien lukumäärä : 24
Join date : 11.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  SL Ke Tammi 20, 2010 2:17 pm

---


Viimeinen muokkaaja, Stuart Little pvm To Tammi 21, 2010 1:23 am, muokattu 1 kertaa

SL

Viestien lukumäärä : 24
Join date : 11.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  SL Ke Tammi 20, 2010 3:10 pm

Tris kirjoitti:Olen oraalinen luonne ja jään koukkuun kaikkeen. Kun yksi riippuvuus paranee niin toinen pahenee. --

Heh, mikä yleismaailmallinen totuus. - Oot aika veikko kirjoittajana, Trisuliini.

Kerrot vain niin paljon, että epärehellisempien on helppo tuomita Sinut. He harrastavat omia paheitaan salassa, kun Sinä taas kerrot julkisesti kaiken.

*

Sofi Oksanen on sanonut, että ellei voi kertoa totuutta, on turha kirjoittaakaan mitään.

Hyvin sanottu.

Eli jos ei voi kertoa totuutta, lärvänsä voi varsin hyvin pitää kiinni - ja sitä varten monet vaikenevat, kun eivät voi kertoa totuutta.

Hyvä ratkaisu sekin, parempi kuin valehtelu.

Jotkut taas pukevat totuuden fiktion muotoon, joka hyvä ratkaisu sekin. Parempi kertoa totuus fiktiossa kuin valehdella oikeassa elämässä.

Itsekin päätynyt samaan.

*

Kirjoitat Trisuliini myös Merlynnen-blogissasi:

"Mulla tuo esiintymisjännitys ja alhainen itsekunnioitus (<- psykologisissa testeissä selvinnyt piirre) ovat sitä luokkaa että olen ihan paniikissa koko ajatuksesta."

Se oli oivasti kirjoitettu, sillä olen huomannut itse saman. Itsekunnioituksesi on alakantimissa, jonka takia olet antanut potkia itseäsi vaikka miten.

Mutta niin kauan kuin teet tuota itsellesi, et voi hyvin.

Menisit esimerkiksi ja poistaisit foorumistasi kaikki loukanneet kirjoitukset - myös ne, jotka minä olen kirjoittanut.

Katso nyt, kuinka nämä muut tekevät ja deletoivat ihmisenkin. Olet aivan liian kiltti, Trisse.


Viimeinen muokkaaja, Stuart Little pvm To Tammi 21, 2010 1:28 am, muokattu 1 kertaa

SL

Viestien lukumäärä : 24
Join date : 11.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Tris Ke Tammi 20, 2010 3:17 pm

(Voisko mode siirtää tän ketjun mielenterveyteen kun tuli väärään osioon?)

Viimeaikainen kierre on siis seuraava:

Syksyllä 2009 olen koukussa viinaan ja stellaan, jouluna 2009 vähennän juomista, yhä käytän stellaa ja juomisen sijasta alan syömään niin tolkuttomasti että äitini (jonka luona vietän joulua) alkaa nalkuttaa etten saisi syödä koko ajan tai lihoa lisää kun voin saada diabeteksen jne. Tammikuussa stellat loppuu ja vähennän kunnon ruuan syömistä mutta jään koukkuun karkkiin ja alan vetää lyricoita isoja annoksia. Kun lyricat loppuu alan varmaan taas juomaan.

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Tris Ke Tammi 20, 2010 3:20 pm

Kelju kirjoitti:

Loihtisit kaikenlaisia herkkuja, joita voisit sitten pistellä poskeesi ja tarjota muillekin.

Olen siis jo koukussa ruokaan (vaikka just tällä hetkellä en syö paljon kun lyricat vie ruokahalua) ja on kausia jolloin syön paljon. Ja koska olen jo selvästi ylipainoinen on äitini oikeassa etten saisi lihoa enää yhtään. Pikemminkin pitäisi laihduttaa.

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  SL Ke Tammi 20, 2010 3:27 pm

Tris kirjoitti:
Kelju kirjoitti:

Loihtisit kaikenlaisia herkkuja, joita voisit sitten pistellä poskeesi ja tarjota muillekin.

Olen siis jo koukussa ruokaan (vaikka just tällä hetkellä en syö paljon kun lyricat vie ruokahalua) ja on kausia jolloin syön paljon. Ja koska olen jo selvästi ylipainoinen on äitini oikeassa etten saisi lihoa enää yhtään. Pikemminkin pitäisi laihduttaa.

Jep, äitisi on oikeassa ja kaikki muut ovat oikeassa.

Oleellisinta on kuitenkin, että olet hyvä just tuollaisenaan, Trisse.

Vain siitä täydellisestä hyväksymisestä lähtee paraneminen, eikä senkään jälkeen elämä paratiisiksi muutu.

(Esim. Tony Halme oli hyvä jätkä, saako sanoa.)

SL

Viestien lukumäärä : 24
Join date : 11.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  SL Ke Tammi 20, 2010 3:35 pm

---


Viimeinen muokkaaja, Stuart Little pvm To Tammi 21, 2010 1:21 am, muokattu 1 kertaa

SL

Viestien lukumäärä : 24
Join date : 11.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Tris Ke Tammi 20, 2010 3:36 pm

Stuart Little kirjoitti:
Kerrot vain niin paljon, että epärehellisempien on helppo tuomita Sinut. He harrastavat omia paheitaan salassa, kun Sinä taas kerrot julkisesti kaiken..

Näin on. Mutta tiedäthän että kukaan muu ei ikinä valehtele yhtään mistään, ylitä katua punaista päin, juo itseään koskaan humalaan tai esim. lintsaa kursseilta/sovituista menoista väsymyksen takia kuin tuhma Merlynne-Trisse! Muut ovat aina rehellisiä ja kunnollisia.

Mutta ei tuo minua haittaa. Persoonani on niin monimutkainen että vaikka pakkomielteisestikin kerron kaikesta niin ikinä kukaan ihminen ei voi saada minua kiinni tai määritellä/ymmärtää täysin. Siksi voin vapaasti kertoakin vaikka mitä.

Stuart Little kirjoitti:
Se oli oivasti kirjoitettu, sillä olen huomannut itse saman. Itsekunnioituksesi on alakantimissa, jonka takia olet antanut potkia itseäsi vaikka miten..

Ilmeisesti itsetuntoni on tosi alhainen kun se mainitaan aina. Tuossa tapauksessa psykologi kai epäili että itsetuntoni on heikko, moitti minua testausmielessä ja aloin apeana ja syyllisenoloisena selittelemään. Kotona tajusin ettei minulla ole mitään tarvetta selitellä mitään ja tuo oli vain jekku ja hän laittaa lausuntoon alhaisen itsetunnon. Siellä se sitten lukikin Rolling Eyes Mutta tuon olen joskus kertonutkin. Alhainen itsetunto kai johtaa siihen itsekorostukseen mitä harjoitan foorumeilla. Arvioin suoritukseni useimmiten alakanttiin (osin tietoisena strategiana etten pety) jna. Kuitenkaan en täysin tiedosta tuota alhaista itsekunnioitusta ja luulen että se ilmenee elämässäni tavoilla joita en huomaa jos näin voi sanoa.
Stuart Little kirjoitti:

Katso nyt, kuinka nämä muut tekevät ja deletoivat ihmisenkin. Olet aivan liian kiltti, Trisse.

Niinpä. Olisin halunnut tietooni vain tarkan ajan jonka olen bännissä koska epävarmuutta minun on vaikea sietää. En saanut sitä vaikka vaadin, jouduin ip-bänniin, mode ei vastannut yhteenkään meiliini. Minä en olisi ikinä toiminut noin. Olisin ehdottomasti vastannut bännätyn meiliin ja kertonut bännin ajan ja syyn.

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  SL Ke Tammi 20, 2010 3:44 pm

En toivo Sinulle muuta kuin että jaksaisit pysyä pystyssä.

Sinussa on potentiaalista kapasiteettia niin kirjoittajana kuin muutenkin.

Olen itsekin viime aikoina tajunnut, ettei tämä (maanpäällinen) elämä perustu muuta kuin vääryyteen.

Turha on luulla, että täällä oikeus toteutuu.

SL

Viestien lukumäärä : 24
Join date : 11.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Kelju Ke Tammi 20, 2010 3:45 pm

Tris kirjoitti:
Kelju kirjoitti:

Loihtisit kaikenlaisia herkkuja, joita voisit sitten pistellä poskeesi ja tarjota muillekin.

Olen siis jo koukussa ruokaan (vaikka just tällä hetkellä en syö paljon kun lyricat vie ruokahalua) ja on kausia jolloin syön paljon. Ja koska olen jo selvästi ylipainoinen on äitini oikeassa etten saisi lihoa enää yhtään. Pikemminkin pitäisi laihduttaa.

Syödä täytyy. Muuten kuolee nälkään. Kun satsaa laatuun, laihtuminen tulee sivutuotteena. Varsinkin jos vielä harrastaa pikkuisen kuntoilua. Laihtumista ei kannata ottaa elämäntehtäväksi, se tulee sivutuotteena yleisen kunnon paranemisen myötä.


PS. Stuart Littlellä oli ihan hyvää juttua.
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  SL Ke Tammi 20, 2010 3:50 pm

Kelju kirjoitti:Syödä täytyy. Muuten kuolee nälkään. Kun satsaa laatuun, laihtuminen tulee sivutuotteena. Varsinkin jos vielä harrastaa pikkuisen kuntoilua. Laihtumista ei kannata ottaa elämäntehtäväksi, se tulee sivutuotteena yleisen kunnon paranemisen myötä.


PS. Stuart Littlellä oli ihan hyvää juttua.

Voi Kelju, et Sinä tajua elämän tuskaa...

Teidän silmissänne pitää olla aina reipas ja hyvinvoiva.

- Mutta kun ei ole.

Vedä siitä.

SL

Viestien lukumäärä : 24
Join date : 11.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Tris Ke Tammi 20, 2010 4:53 pm

Kelju kirjoitti:
Syödä täytyy. Muuten kuolee nälkään.

Toki. Syöminen on mulle usein korviketoiminto. Esim. kun katson telkkaa eikä sieltä tule mitään must-juttua eli huippuleffaa vaan vähän pitkästyneenä selailen kanavia minun täytyy tehdä käsilläni jotain. Usein sitten syön. Jos en syö alan repimään talia hiuspohjastani (paha juttu kun rasvoittaa ja sotkee hiukset) tai repimään jalkapohjieni ihoa. Olisi varmaan hyvä opetella jokin käsityö jota tehdä!

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Kelju Ke Tammi 20, 2010 5:06 pm

Stuart Little kirjoitti:
Kelju kirjoitti:Syödä täytyy. Muuten kuolee nälkään. Kun satsaa laatuun, laihtuminen tulee sivutuotteena. Varsinkin jos vielä harrastaa pikkuisen kuntoilua. Laihtumista ei kannata ottaa elämäntehtäväksi, se tulee sivutuotteena yleisen kunnon paranemisen myötä.


PS. Stuart Littlellä oli ihan hyvää juttua.

Voi Kelju, et Sinä tajua elämän tuskaa...

Teidän silmissänne pitää olla aina reipas ja hyvinvoiva.

- Mutta kun ei ole.

Vedä siitä.

Luultavasti olet oikeassa ainakin siltä osin, etten välttämättä tajua elämän tuskaa kuten muut sen kokevat. Ei tarvitse olla reipas ja hyvinvoiva, mutta ehkä parempaa kohti kannattaisi ainakin pyrkiä.
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Kelju Ke Tammi 20, 2010 5:09 pm

Tuolta seniorisivuilta näyttää löytyvän sukankutomisohjeita.

http://www.seniorinetti.fi/keskustelu/villasukka-aika

Löytyy niitä varmaankin muualtakin.

Mummoni oli sitä mieltä, että naisihmisellä pitää olla aina jotain tekemistä, vaikka sukan kutominen. Jouten ei saanut istua hetkeäkään.

Oraalinen persoona 2692241
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Tris Ke Tammi 20, 2010 10:20 pm

Pitäisiköhän sinun Kontu ottaa toinen nikki vapaata keskustelua varten? Kun kirjoitat "adminina" niin olettaa että se koskee foorumin ylläpitoa ja on ehkä hämmentävää että admin tilittää omista ongelmistaan. Samoin silloin ei tulisi ongelmia sen suhteen mitä sanot yksityishenkilönä (omat henkilökohtaiset mielipiteet) ja mitä adminina (neuvot ja komennot foorumin ylläpidosta).

Uskontoonhan minä en usko. Olemme kai joskus ohimennen aihetta käsitelleet. Kun sinä uskot niin puolestasi toivon vilpittömästi että saisit toivomasi elämäsi muuttavan uskonnollisen kokemuksen. Olet (kokemukseni mukaan) hirveän kiltti ja toiset huomioiva ihminen. Huomioimisesi näkyy pienissä asioissa. Saattaa olla toki etten ole nähnyt kaikkia puolia sinusta... Joka tapauksessa toivon sinulle parhainta ja sinun varmaan pitäisi tosiaan lopettaa ainakin vähäksi aikaa alkoholin käyttö oikeasti maksa-arvojen, haimatulehduksen ja kolestrolin takia.

Myöskin jos syömisesi on sitä että syöt lounasseteleillä pizzoja ja parhaimmissakin tapauksissa pelkkiä pääruokia niin saat valtavan määrän rasvaa päivittäin ja jäät vaille monia tärkeitä ravintoaineita kuten kuituja ja vitamiineja. En usko että vitamiinit imeytyvät tableteista yhtä hyvin. Elämäntaparemontiksi voisi riittää jo se että et ostaisi niillä ravintolaruokaa vaan ruokaa kaupasta. Ja sellaista aamupala/välipalaruokaa mitä ihmiset yleensä ostavat kuten ruisleipää, valmissalaattia (jos ei jaksa tehdä sitä itse), jugurttia jne.

Taisin alkaa nyt saarnaamaan terveellisistä elemäntavoista tässä lukupiirissä nautittujen kolmen siiderin jälkeen koska minullahan on siihen varaa Rolling Eyes Eniveis niin ehkäpä noissa huonoissa arvoissasi kolestrolista ja haimatulehduksessa ja kaikessa näyttelee pääosaa huonot syömistottumuksesi. Jos oppisit tekemään salaatteja ja syömään kuituja saattaisit voida myös juoda pidempään ilman että terveysarvot näyttävöt punaista.

Minä syön aika terveellisesti keskimäärin ja syön jotain pizzaa korkeintaan kerran viikossa. Vaikka juon paljon maksa-arvot eivät ole nousseet taikka verenpaine. Kolestrolia ei ole mitattu - pitäisi varmaankin mitata mutten usko että se on koholla kun en syö rasvaisia ruokia usein.

Tässä elämänneuvoja Trisseltä Wink Kannattaa kuunnella asiantuntijaa!

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Tris Ke Tammi 20, 2010 10:41 pm

Kelju kirjoitti:Tuolta seniorisivuilta näyttää löytyvän sukankutomisohjeita.

http://www.seniorinetti.fi/keskustelu/villasukka-aika

Löytyy niitä varmaankin muualtakin.

Mummoni oli sitä mieltä, että naisihmisellä pitää olla aina jotain tekemistä, vaikka sukan kutominen. Jouten ei saanut istua hetkeäkään.

Oraalinen persoona 2692241

Siinä on vaan se että vihaan käsitöiden tekemistä ja erityisesti neulomista yli kaiken Very Happy Ala-asteella heitin aina kutomukset äidille joka myöskin vihasi neulomista mutta säälistä ainoaa lastaan kohtaan teki ne loppuun niin etten jäänyt viidennellä tai kuudennella luokalleni neulonnasta. Myöskään savitöitä en osaa tehdä. Kun jollain keramiikan tunnilla jouduttiin tekemään rautalangan ja saven avulla joku ihmishahmo niin kaikki luokan huonotkin oppilaat sai sen tehtyä mutta minun ukkoni jotenkin vaapahti kasaan ja se oli tosi noloa kun 11-vuotiaana sinun savityösi putoaa 30:n muun joukosta kasaan. Kaksi luokan poikaa tapasivatkin kiusoitella minua asiasta välitunneilla - "Trisse hei, ei millään pahalla mutta oletko sä huomannut että sun ukkelisi tuolla ikkunalaudalla on hivenen huonovointinen?!" Very Happy

Mietin josko korujen tekemisessä huonosta motoriikasta ei olisi haittaa? Nykyäänhän muutoinkin arvostetaan muodissa persoonallisuutta joten ei varmaan haittaisi jos tulos olisi toispuolinen.

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Kelju To Tammi 21, 2010 8:55 am

Motoriikkaakin voi harjoitella, kun löytyy mielekäs harrastus. Yhdestä lysähtäneestä ukosta ei kannata lannistua.
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Kelju To Tammi 21, 2010 9:07 am

Villasukan kutomiseen apua maatakiertävästä sukkarekasta
julkaistu tänään klo 08:52, päivitetty tänään klo 08:59

Marttaliiton Sukkarekka kiertää perjantaista alkaen Suomea. Sukkarekan mukana kulkevat martat opettavat neulomaan villasukkia - myös sen perinteisen kantapään. Samalla on tarkoitus kohentaa villasukan mainetta.

Sukkarekka lähtee kiertämään maata Vuokatista huomenna perjantaina. Sen jälkeen se kulkee yhdeksän kaupungin kautta ja päätyy lopulta Helsinkiin 6. helmikuuta.

Sukkarekka-idea syntyi Marttaliiton viimevuotisen 110-juhlavuoden yhteydessä. Silloin martat kutoivat kaikille vuoden aikana syntyneille pienet villasukat.

YLE Uutiset

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/01/villasukan_kutomiseen_apua_maatakiertavasta_sukkarekasta_1383224.html?origin=rss

"

Sukkarekan kiertueaikataulu:
22.1. VUOKATTI Sukka Summit 2010
23.1. VUOKATTI Sukka Summit 2010
24.1. VUOKATTI Sukka Summit 2010
26.1. OULU K-Citymarket Raksilan parkkipaikka
27.1. KUOPIO Kauppatori
28.1. JOENSUU Kävelykatu
29.1. KOUVOLA Kävelykatu
1.2. MIKKELI Kirkkopuiston edusta
2.2. LAHTI Kauppatori
3.2. TAMPERE Keskustori
4.2. TURKU Kauppatori
5.2. HELSINKI Narinkkatori
6.2. HELSINKI Narinkkatori"

http://www.martat.fi/medialle/?x127892=146234129
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Raatelulammas To Tammi 21, 2010 12:29 pm

Tsemppiä Konnulle elämäntapa-remontin suhteen! Ei se kovin helppoa olekaan, ja siksikin kannattaa tehdä pieniä muutoksia kerrallaan, yrittää ujuttaa sellaisia pieniä muutoksia pysyvästi elämäntapoihinsa. Jos kertarysäyksellä pistää kaiken uusiksi voi homma mennä lössiksikin. Itselläni on myös hanke päällä terveellisempien elämäntapojen suhteen. Ihan jo senkin takia että töissä pitää jaksaa eli yleiskunto sais olla parempi. Vuosien varrella mulle on ollut paljon tukea ja apua ravintoterapeutista ja fysioterapeuteista. Kohtaamillani on ollut hieno asenne ja ammattinsa puolesta kokemusta ja realistiset ajatukset.

"Joutilaat kädet ovat paholaisen työkalu", sanoi vanha kansa. Liekö ollut oikeassa? Minä rakastan näpräillä kaikenlaista, vaikka en siis ole mikään huipputaitava käsitöissä. Kirjastoista voi lainata askartelu-kirjoja, joissa esitellään mitä kaikkea sitä voikaan itse väkerrellä omaksi ilokseen, ja miksei toistenkin iloksi. Jo pelkkä omien käyttöesineiden tuunaaminen on ihanaa puuhaa, kun päästää vaan sen mielikuvituksen irti ja alkaa kokeilla ympäriltä löytyviä materiaaleja.

Ja tosiaan, jokaista uskonsa auttakoon! Minä itse taidan olla jonkin sortin häälyvä agnostikko, joka kokee läheiseksi paitsi ev. lut. kirkon, myös jotkut muut protestanttiset kirkot, ja toki Buddhalaisuuden, Taolaisuuden, hiukan luonnonuskontoja siihen sekaan... Usko voi olla kaunis ja hyvä asia, lähtökohtaisesti.

Raatelulammas

Viestien lukumäärä : 25
Join date : 10.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Admin To Tammi 21, 2010 12:31 pm

Kiitos Tris elämänohjeista Wink I love you

Emmä oikein tiedä onko se tarpeellista mun tehdä itselleni toista nikkiä. En mä oikeastaan pelkää adminina kertoa ongelmistani.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Oraalinen persoona Empty Vs: Oraalinen persoona

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa