mielenterveyspalsta
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

+7
Kita
Pertti Luukkonen
Urpo
Kyllästynyt
murena
Kelju
Admin
11 posters

Sivu 4 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Biancaliina Pe Tammi 08, 2010 2:59 pm

Kelju kirjoitti:Mahtoiko Biancaliina nyrjäyttää mielensä? :/

Mistä? rabbit
En.
Biancaliina
Biancaliina

Viestien lukumäärä : 13
Join date : 05.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Kyllästynyt Pe Tammi 08, 2010 3:00 pm

ve e kirjoitti:No poistappa nyt kumminkin.

Väitän, että jos kiusaaminen määritellään siten, että kielteisten tosiasioiden kertominen henkilöstä voi olla kiusaamista, niin kyllä Kyllästynyt sitä joskus on tehnyt. Mutta Kyllästynyt siis kiisti, että tällainen määritelmä kiusaamisesta voisi olla pätevä.

Ja jos Kyllästyneen omatunto todella sallii väittää, ettei hän ole koskaan tuonut esiin kielteisiä tosiasioita jonkun toisen satuttamiseksi, ja siten kiusannut yllä esitetyn kiusaamisen määritelmän mukaan, vaikkakaan ei kaikkien kiusaamisen määritelmien mukaan, niin sitten minun täytyy ihmetellä Kyllästyneen omatuntoa, ja lopettaa keskustelu Kyllästyneen kanssa. HALOO!
Ei ole olemassa sellaista (yleisesti hyväksyttyä) määritelmää jonka mukaan pelkkä kielteisten asioiden kertominen olisi kiusaamista.
En siis ole kiusannut ketään vaikka olenkin usein ja toistuvasti kommentoinut asioita jotka eivät ole olleet kyseiselle henkilölle mieleisiä.

Eikä ainakaan minun mielestäni vertaistuki tarkoita sitä, että ikävistä asioista olisi aina vaiettava ja tuettavaa silitettävä aina myötäkarvaan. Parasta mahdollista vertaistukea voi olla myös napakka potku tuettavan persuuksiin.

"You can't make an omelette without breaking eggs"

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Admin Pe Tammi 08, 2010 3:02 pm

Chaokselle on annettu nyt virallinen varoitus, koska olen joutunut poistelemaan hänen viestejään jotka ovat olleet selkeästi solvaavia. Kolmannesta varoituksesta tulee banni.

Kyllästyneelle tulee huomautus, koska hän ruokkii riitaketjuja. Tosiasia on kuitenkin se, että jos Kyllästynyt ei sekaantuisi riitaketjuihin, ne loppuisivat alkuunsa.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Kyllästynyt Pe Tammi 08, 2010 3:07 pm

Admin kirjoitti:... Kyllästyneelle tulee huomautus, koska hän ruokkii riitaketjuja. Tosiasia on kuitenkin se, että jos Kyllästynyt ei sekaantuisi riitaketjuihin, ne loppuisivat alkuunsa.
TÄYSIN ASIATON KOMMENTTI MODERAATTORILTA!

Pitäisikö minun muka olla hiljaa kun toiset syytävät paskaa päälleni???


Viimeinen muokkaaja, Kyllästynyt pvm Pe Tammi 08, 2010 3:07 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Typo)

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  ve e Pe Tammi 08, 2010 3:09 pm

Kyllästynyt kirjoitti: Parasta mahdollista vertaistukea voi olla myös napakka potku tuettavan persuuksiin.
No voi olla myös liian suuria potkuja.

Ja on hyvä myös muistaa käytöstavat. Kaikkien. Niillä on tiettyä itseisarvoa.

Ben Furman on kai joskus aiemmin ainakin kannattanut sellaista terapiaa, että pamautetaan totuuksia asiakkaille päin pläsiä, kuten että "olet vätys!" Noh, näin minulle ainakin eräs hänen koulutusnauhojaan nähnyt psykologi väitti.

Et välttämättä itse tykkäisi tuollaisesta terapiasta hirveesti.

ve e

Viestien lukumäärä : 28
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Admin Pe Tammi 08, 2010 3:14 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Admin kirjoitti:... Kyllästyneelle tulee huomautus, koska hän ruokkii riitaketjuja. Tosiasia on kuitenkin se, että jos Kyllästynyt ei sekaantuisi riitaketjuihin, ne loppuisivat alkuunsa.
TÄYSIN ASIATON KOMMENTTI MODERAATTORILTA!

Pitäisikö minun muka olla hiljaa kun toiset syytävät paskaa päälleni???

Jos olet hiljaa, niin kukaan ei syydä paskaa päällesi. Niin yksinkertaista se on.
Miksi sinä olet niin harvoin aloittanut mitään asiaketjua tai vastannut mihinkään asiaketjuun, vai haluatko vain osallistua riitaketjuihin?

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Kyllästynyt Pe Tammi 08, 2010 3:15 pm

ve e kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti: Parasta mahdollista vertaistukea voi olla myös napakka potku tuettavan persuuksiin.
No voi olla myös liian suuria potkuja...
Kuten mitä, missä ja milloin - ja kenelle?

ve e kirjoitti:... Ja on hyvä myös muistaa käytöstavat. Kaikkien. Niillä on tiettyä itseisarvoa...
Olen samaa mieltä.

ve e kirjoitti:... Ben Furman on kai joskus aiemmin ainakin kannattanut sellaista terapiaa, että pamautetaan totuuksia asiakkaille päin pläsiä, kuten että "olet vätys!" Noh, näin minulle ainakin eräs hänen koulutusnauhojaan nähnyt psykologi väitti.

Et välttämättä itse tykkäisi tuollaisesta terapiasta hirveesti.
No eipä taida olla paljon apua vaikkapa siitä, että esimerkiksi jatkuvasti (juuri sopivasti ennen juhlapyhiä) "sairastuvalle" kerta toisensa jälkeen vertaistuen nimissä hymistellään "kuinka tärkeää on, että hän hoitaa nyt itsensä kuntoon" - vaikka kyse on vain siitä, että "sairastunutta" suomeksi sanottuna laiskottaa ja että hänen työtoverinsa joutuvat tekemään hänenkin osuutensa hommista.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Kyllästynyt Pe Tammi 08, 2010 3:16 pm

Admin kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Admin kirjoitti:... Kyllästyneelle tulee huomautus, koska hän ruokkii riitaketjuja. Tosiasia on kuitenkin se, että jos Kyllästynyt ei sekaantuisi riitaketjuihin, ne loppuisivat alkuunsa.
TÄYSIN ASIATON KOMMENTTI MODERAATTORILTA!

Pitäisikö minun muka olla hiljaa kun toiset syytävät paskaa päälleni???

Jos olet hiljaa, niin kukaan ei syydä paskaa päällesi. Niin yksinkertaista se on.
Miksi sinä olet niin harvoin aloittanut mitään asiaketjua tai vastannut mihinkään asiaketjuun, vai haluatko vain osallistua riitaketjuihin?
Ei oikea ratkaisu kiusaamisen ja solvaamisen kitkemiseksi ole se, että uhrin täytyy vain pitää turpansa kiinni - tuli mitä tuli.

Täälläkö?

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Admin Pe Tammi 08, 2010 3:33 pm

En minä sitä väittänyt Kyllästynyt. Mutta oletko huomannut että jos et osallistu riitaketjuihin, niin silloin kukaan ei heitä paskaa päällesi. Helpoin tapa tosiaan on pitää turpansa kiinni riitaketjuissa. Ei kukaan jaksa heittää paskaa sellaisen päälle joka ei osallistu riitaketjuihin.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  ve e Pe Tammi 08, 2010 3:40 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
ve e kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti: Parasta mahdollista vertaistukea voi olla myös napakka potku tuettavan persuuksiin.
No voi olla myös liian suuria potkuja...
Kuten mitä, missä ja milloin - ja kenelle?
No en tiedä, sorry. Silloin kauan sitten, kun kävit usein tiedät-kyllä-kenen blogissa, muistatko, uhkasitko koskaan häntä sillä, että olisit kertonut hänen tilistään, josta sosiaalitoimessa ei silloin ilmeisesti tiedetty, sosiaaliviranomaisille?

Noh, uhkaaminen ainakin lisää turvattomuudentunnetta. Ei kauhean rakentavaa. En muista uhkailitko, vai sanoitko ainoastaan, että hänen pitäisi kertoa asiasta, ja että hän teki väärin. Minusta olisi ollut liian suuri potku uhkailla.

Noh, pointti on, että ei pitäisi olla armoton, vaikka olisikin rehehellinen. Miksi ihmiset ovat niin armottomia joskus? En tiedä.

Myönnän, etten itse ole ollenkaan jämäkkä ihminen. Ihmisen olisi hyväksi olla paljon jämäkämpi kuin minä olen. Kanssaihmisten kannalta myös.

Kyllästynyt kirjoitti:No eipä taida olla paljon apua vaikkapa siitä, että esimerkiksi jatkuvasti (juuri sopivasti ennen juhlapyhiä) "sairastuvalle" kerta toisensa jälkeen vertaistuen nimissä hymistellään "kuinka tärkeää on, että hän hoitaa nyt itsensä kuntoon" - vaikka kyse on vain siitä, että "sairastunutta" suomeksi sanottuna laiskottaa ja että hänen työtoverinsa joutuvat tekemään hänenkin osuutensa hommista.
Yhtä hyvin tosta vois syyttää työnantajaa. Miksei hommaa sijaisia, tai pidä sen vertaa työntekijöitä, että muutaman poissaolo voitaisiin hoitaa ilman, että joku läkähtyy? Kyllä yhteiskunnassa voisi olla yhteisvastuuta.

Joskus ennen noin on kai ollut. Ei ole tietenkään enää.

Sitä paitsi kaikki ihmiset eivät vaan ole yhtä vahvoja. Minusta se pitäisi hyväksyä. Kaikesta huolimatta.

ve e

Viestien lukumäärä : 28
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  ve e Pe Tammi 08, 2010 3:41 pm

Moninaisuus on rikkaus.

ve e

Viestien lukumäärä : 28
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Kyllästynyt Pe Tammi 08, 2010 3:43 pm

Admin kirjoitti:En minä sitä väittänyt Kyllästynyt. Mutta oletko huomannut että jos et osallistu riitaketjuihin, niin silloin kukaan ei heitä paskaa päällesi. Helpoin tapa tosiaan on pitää turpansa kiinni riitaketjuissa. Ei kukaan jaksa heittää paskaa sellaisen päälle joka ei osallistu riitaketjuihin.
No enpä ole huomannut. Sen sijaan olen huomannut, että koko ajan on Helunkin palstalla jatkunut tuo minuun kohdistuva paskanheitto - vaikka en ole siellä viikkoon edes käynyt!

Helpointa tuo voi olla sinulle, mutta minä en suostu siihen, että minun olisi uhrina pidettävä suuni supussa kun nuo nettikiusaajat, solvaajat ja muut häiriköt syytävät paskaa minkä ennättävät.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Admin Pe Tammi 08, 2010 3:45 pm

ve e kirjoitti:
Yhtä hyvin tosta vois syyttää työnantajaa. Miksei hommaa sijaisia, tai pidä sen vertaa työntekijöitä, että muutaman poissaolo voitaisiin hoitaa ilman, että joku läkähtyy? Kyllä yhteiskunnassa voisi olla yhteisvastuuta.

Joskus ennen noin on kai ollut. Ei ole tietenkään enää.

Sitä paitsi kaikki ihmiset eivät vaan ole yhtä vahvoja. Minusta se pitäisi hyväksyä. Kaikesta huolimatta.

Kyllä! Tuo on aivan totta. Työnantajat ahneuksissaan eivät palkkaa tarpeeksi henkilökuntaa. Jos joku on sairaana, joku toinen kärsii. Pitääkö siitä syyttää työntekijää. EI! Vaan työnantajaa.
Yhteiskunnan pitäisi toimia siten, että kaikille tarpeen mukaan (esim. toimeentuloa), ja jokaiselle kykyjensä mukaan (esim. töitä). Kuullostanko sosialistilta? Toivottavasti kuullostan, koska satun olemaan sosialisti!

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Admin Pe Tammi 08, 2010 3:47 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Admin kirjoitti:En minä sitä väittänyt Kyllästynyt. Mutta oletko huomannut että jos et osallistu riitaketjuihin, niin silloin kukaan ei heitä paskaa päällesi. Helpoin tapa tosiaan on pitää turpansa kiinni riitaketjuissa. Ei kukaan jaksa heittää paskaa sellaisen päälle joka ei osallistu riitaketjuihin.
No enpä ole huomannut. Sen sijaan olen huomannut, että koko ajan on Helunkin palstalla jatkunut tuo minuun kohdistuva paskanheitto - vaikka en ole siellä viikkoon edes käynyt!

Helpointa tuo voi olla sinulle, mutta minä en suostu siihen, että minun olisi uhrina pidettävä suuni supussa kun nuo nettikiusaajat, solvaajat ja muut häiriköt syytävät paskaa minkä ennättävät.

Yritän kyllä pitää huolen että selkeät solvausviestit poistetaan. Mutta sinun tapasi lainata solvausviestejä tekee hommasta hemmetin paljon vaikeamman kun joudun poistelemaan myös niitä viestejä joihin olet lainannut jotain solvausta.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Kyllästynyt Pe Tammi 08, 2010 3:53 pm

ve e kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
ve e kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti: Parasta mahdollista vertaistukea voi olla myös napakka potku tuettavan persuuksiin.
No voi olla myös liian suuria potkuja...
Kuten mitä, missä ja milloin - ja kenelle?
No en tiedä, sorry. Silloin kauan sitten, kun kävit usein tiedät-kyllä-kenen blogissa, muistatko, uhkasitko koskaan häntä sillä, että olisit kertonut hänen tilistään, josta sosiaalitoimessa ei silloin ilmeisesti tiedetty, sosiaaliviranomaisille?...
Oletko sinä siis sitä mieltä, että huijareiden olisi annettava toimia vapaasti kenenkään puuttumatta asiaan?
Juuri tuossa tapauksessa olisi asianomaiselle parasta, ettei hänelle myönnettäisi sosiaalietuuksia joihin hänellä ei ole oikeutta vaan että hän joutuisi itse työskentelemään toimeentulonsa eteen.

ve e kirjoitti:... Noh, uhkaaminen ainakin lisää turvattomuudentunnetta...
Petos on siitä huolimatta petos.

ve e kirjoitti:... Yhtä hyvin tosta vois syyttää työnantajaa. Miksei hommaa sijaisia, tai pidä sen vertaa työntekijöitä, että muutaman poissaolo voitaisiin hoitaa ilman, että joku läkähtyy? Kyllä yhteiskunnassa voisi olla yhteisvastuuta.

Joskus ennen noin on kai ollut. Ei ole tietenkään enää.

Sitä paitsi kaikki ihmiset eivät vaan ole yhtä vahvoja. Minusta se pitäisi hyväksyä. Kaikesta huolimatta.
Miksi olisi työnantajan vika se, että joku "sairastaa" toistuvaa lorvikatarria?

Kuten varmaan itsekin tiedät, esimerkiksi kunnissa ei ole juurikaan mahdollisuuksia palkata sijaisia sairastuneiden poissaoloja paikkaamaan. Peräänkuuluttamaasi yhteisvastuuta olisi siis tuon "sairastuneenkin" syytä kantaa, eikä suinkaan vain vaatia tuon yhteisvastuun kantamista kaikilta muilta.

En myöskään usko masennuksen lievittyvän tai paranevan peiton alla makaamisesta - tai no, päivä tai pari voi olla tarpeen, mutta viikko on jo liikaa.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Kyllästynyt Pe Tammi 08, 2010 3:56 pm

Admin kirjoitti:Kyllä! Tuo on aivan totta. Työnantajat ahneuksissaan eivät palkkaa tarpeeksi henkilökuntaa. Jos joku on sairaana, joku toinen kärsii. Pitääkö siitä syyttää työntekijää. EI! Vaan työnantajaa.
Yhteiskunnan pitäisi toimia siten, että kaikille tarpeen mukaan (esim. toimeentuloa), ja jokaiselle kykyjensä mukaan (esim. töitä). Kuullostanko sosialistilta? Toivottavasti kuullostan, koska satun olemaan sosialisti!
Mistä nuo rahat esimerkiksi kunnan työpaikkojen sijaisiin riivitään?

Vastaus: Veronmaksajilta. Niiltä samoilta jotka joutuvat kustantamaan niidenkin vapaamatkustajien elättämisen joilla kyllä on rahaa tilillään, mutta myös kummallinen ajatus siitä, ettei heidän tarvitse omia rahojaan käyttää omaan elatukseensa vaan että heillä on oikeus nostaa toimeentulotukea väärin perustein.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Admin Pe Tammi 08, 2010 3:59 pm

Ainakin Helsingin kaupungilla olisi mahdollisuuksia palkata vaikka kuinka paljon enemmän työntekijöitä kuin mitä se nyt tekee. Helsingin kaupungilla menee oikeasti hyvin, vaikka kuinka väitettäisiin että "voi voi, nyt on taantuma, emme pysty palkkaamaan väkeä".
Helsingin kaupungilla on kassassaan miljardi euroa ylimääräistä rahaa ja hyviä sijoituksia vaikka kuinka paljon.
Paskapuhetta etteikö Helsinki pystyisi palkkaamaan lisää väkeä. Muiden kuntien tilanteesta en tiedä.
Helsingin ei tarvitsisi edes nostaa veroprosenttiaan hoitaakseen asiat kunnolla.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Kyllästynyt Pe Tammi 08, 2010 4:02 pm

Admin kirjoitti:Ainakin Helsingin kaupungilla olisi mahdollisuuksia palkata vaikka kuinka paljon enemmän työntekijöitä kuin mitä se nyt tekee. Helsingin kaupungilla menee oikeasti hyvin, vaikka kuinka väitettäisiin että "voi voi, nyt on taantuma, emme pysty palkkaamaan väkeä".
Helsingin kaupungilla on kassassaan miljardi euroa ylimääräistä rahaa ja hyviä sijoituksia vaikka kuinka paljon.
Paskapuhetta etteikö Helsinki pystyisi palkkaamaan lisää väkeä. Muiden kuntien tilanteesta en tiedä.
Helsingin ei tarvitsisi edes nostaa veroprosenttiaan hoitaakseen asiat kunnolla.
Elämää on Helsingin ulkopuolellakin.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Admin Pe Tammi 08, 2010 4:03 pm

Kyllästynyt. Kun puhut tuosta toimeentulotuesta....

Totuus on se että yhteiskunnassa on aina nettomaksajia ja nettosaajia. Sille ei voi mitään.
Miten esimerkiksi työkyvyttömyyseläkkeellä olevat joilla ei ole työhistoriaa ja saavat kansaneläkettä. Ovatko he pummeja?
Pitääkö sitten toimeentulotuen saajilta kieltää pienimuotoiset rahanhankintakeinot siten että toimeentulotuki pienenee. Mitä motivointia omaan yrittelijäisyyteen tai pienimuotoiseen työntekoon se muka olisi?

Voin kertoa sinulle että minä saan 160 euroa kuussa työkokeilustani, jota sosiaalitoimi ei laske tuloksi. Onko se väärin, kun teen kuitenkin 4 tuntia päivässä töitä sen 160 euron takia?

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  ve e Pe Tammi 08, 2010 4:09 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Oletko sinä siis sitä mieltä, että huijareiden olisi annettava toimia vapaasti kenenkään puuttumatta asiaan?
Juuri tuossa tapauksessa olisi asianomaiselle parasta, ettei hänelle myönnettäisi sosiaalietuuksia joihin hänellä ei ole oikeutta vaan että hän joutuisi itse työskentelemään toimeentulonsa eteen.
No en ole sitä mieltä. No ehkä siinä tapauksessa, että on tuota mieltä, olisi sitten ollut johdonmukaista vain ilmoittaa väärinkäytöksestä, ja vaieta siellä blogissa. En ymmärrä, mitä hyvää silläkin sitten teit. Et kylläkään kertonut, mitä siellä sanoit. Minä en muista.

Kyllästynyt kirjoitti:Miksi olisi työnantajan vika se, että joku "sairastaa" toistuvaa lorvikatarria?
Mikä tämä sairaus nimeltää "lorvikatarri" on?

Kyllästynyt kirjoitti:Kuten varmaan itsekin tiedät, esimerkiksi kunnissa ei ole juurikaan mahdollisuuksia palkata sijaisia sairastuneiden poissaoloja paikkaamaan.
No ehkä kuntien sitten pitäisi vähentää tehtäviään, että olisi vähemmän töitä hoidettavaksi. Ei tuo ole mikään syy kieltää väsyneeltä väsyneisyyttä. Ihmiset väsyvät eri tavalla. Sinä ilmeisesti et väsy, niin et sitten voi ymmärtää sellaisia, jotka väsyvät. Eivät kaikki ole ikijaksavia, ja jaksa kaikkea. Sinulla on kai hyvät geenit.

ve e

Viestien lukumäärä : 28
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Kyllästynyt Pe Tammi 08, 2010 4:14 pm

Admin kirjoitti:Kyllästynyt. Kun puhut tuosta toimeentulotuesta....

Totuus on se että yhteiskunnassa on aina nettomaksajia ja nettosaajia. Sille ei voi mitään.
Miten esimerkiksi työkyvyttömyyseläkkeellä olevat joilla ei ole työhistoriaa ja saavat kansaneläkettä. Ovatko he pummeja?
Pitääkö sitten toimeentulotuen saajilta kieltää pienimuotoiset rahanhankintakeinot siten että toimeentulotuki pienenee. Mitä motivointia omaan yrittelijäisyyteen tai pienimuotoiseen työntekoon se muka olisi?

Voin kertoa sinulle että minä saan 160 euroa kuussa työkokeilustani, jota sosiaalitoimi ei laske tuloksi. Onko se väärin, kun teen kuitenkin 4 tuntia päivässä töitä sen 160 euron takia?
Esimerkiksi toimeentulotuesta - väärin perustein nostettuna.

Riippuu siitä onko työkyvyttömyys todellista työkyvyttömyyttä vai työhaluttomuutta.

Mikä tuossa sinun tapauksessasi olisi väärin? En minä ainakaan tiedä miksi se sitä olisi.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Kyllästynyt Pe Tammi 08, 2010 4:18 pm

ve e kirjoitti:... No en ole sitä mieltä. No ehkä siinä tapauksessa, että on tuota mieltä, olisi sitten ollut johdonmukaista vain ilmoittaa väärinkäytöksestä, ja vaieta siellä blogissa. En ymmärrä, mitä hyvää silläkin sitten teit. Et kylläkään kertonut, mitä siellä sanoit. Minä en muista...
Miten ilmoittaa jos ei tiedä mitä ilmoittaa?
ve e kirjoitti:... Mikä tämä sairaus nimeltää "lorvikatarri" on?...
Tieteelliseltä nimeltään syndrooma Alati rokulis. Suomeksi työhaluttomuus.

ve e kirjoitti:... No ehkä kuntien sitten pitäisi vähentää tehtäviään, että olisi vähemmän töitä hoidettavaksi. ...
Ja jättää esimerkiksi hoitoa tarvitsevat hoidotta?
Mistä sinä kuntien palveluja karsisisit?

ve e kirjoitti:... Ei tuo ole mikään syy kieltää väsyneeltä väsyneisyyttä. Ihmiset väsyvät eri tavalla. Sinä ilmeisesti et väsy, niin et sitten voi ymmärtää sellaisia, jotka väsyvät. Eivät kaikki ole ikijaksavia, ja jaksa kaikkea. Sinulla on kai hyvät geenit.
Tietenkin ihmiset väsyvät, mutta väsymyksen hoitoon ei tarvita viikkokausien sairauslomaa.
Jos väsymys ei viikossa väisty, tarvitaan muutakin hoitoa kuin vilttiterapiaa.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Admin Pe Tammi 08, 2010 4:20 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Admin kirjoitti:Kyllästynyt. Kun puhut tuosta toimeentulotuesta....

Totuus on se että yhteiskunnassa on aina nettomaksajia ja nettosaajia. Sille ei voi mitään.
Miten esimerkiksi työkyvyttömyyseläkkeellä olevat joilla ei ole työhistoriaa ja saavat kansaneläkettä. Ovatko he pummeja?
Pitääkö sitten toimeentulotuen saajilta kieltää pienimuotoiset rahanhankintakeinot siten että toimeentulotuki pienenee. Mitä motivointia omaan yrittelijäisyyteen tai pienimuotoiseen työntekoon se muka olisi?

Voin kertoa sinulle että minä saan 160 euroa kuussa työkokeilustani, jota sosiaalitoimi ei laske tuloksi. Onko se väärin, kun teen kuitenkin 4 tuntia päivässä töitä sen 160 euron takia?
Esimerkiksi toimeentulotuesta - väärin perustein nostettuna.

Riippuu siitä onko työkyvyttömyys todellista työkyvyttömyyttä vai työhaluttomuutta.

Mikä tuossa sinun tapauksessasi olisi väärin? En minä ainakaan tiedä miksi se sitä olisi.

Lääkärithän sen päättävät onko kyseessä oikea työkyvyttömyys vai ei. Etkö luota lääkäreihin?
Esimerkiksi minä itse saan työttömyyspäivärahaa ja minut on otettu Helsingin työvoiman palvelukeskuksen asiakkaaksi koska minut koetaan "vaativasti työllistettäväksi". Eli sekin juttu vaikka olen työttömyyspäivärahalla, ei välttämättä tarkoita sitä että olen 100% työkykyinen. Työkykyisyyden/-kyvyttömyyden asteita on monia. Nykypäivänä tajutaan se että ihminen voi olla OSITTAIN työkykyinen eikä pelkästää joko tai, työkykyinen tai työkyvytön.
Voin sanoa sinulle että minulla on sellainen tilanne että jos kertoisin lääkärille etten kestä työntekoa, saisin saman tien kuntoutustukipäätöksen.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty väsymyksestä

Viesti  murena Pe Tammi 08, 2010 4:26 pm

"Tietenkin ihmiset väsyvät, mutta väsymyksen hoitoon ei tarvita viikkokausien sairauslomaa.
Jos väsymys ei viikossa väisty, tarvitaan muutakin hoitoa kuin vilttiterapiaa."

Kyllä väsymys voi olla niin valtavaa, että saikku venyy jopa kuukausiksi. Toki kaikki hoito otetaan vastaan mitä vain tarjotaan. Mitä muuta hoitoa on tarjolla? Lääkkeet ja terapia jo käytössä.

murena

Viestien lukumäärä : 17
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Admin Pe Tammi 08, 2010 5:04 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Tietenkin ihmiset väsyvät, mutta väsymyksen hoitoon ei tarvita viikkokausien sairauslomaa.
Jos väsymys ei viikossa väisty, tarvitaan muutakin hoitoa kuin vilttiterapiaa.

Jos kyseessä on esimerkiksi totaalinen burn out, eli väsyminen, niin riitääkö siihen muutaman päivän sairasloma. Entäs ne ihmiset joilla on jo masennuslääkitys ja terapia käytössä, ja ovat väsyneitä joka tapauksessa? Mikä hoidoksi?

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista - Sivu 4 Empty Vs: Keskustelua varsinaisesta Tukiasemasta ja varatukareista

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 4 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa